13 feb Maurice Piket: Uitbreiding wascapaciteit wasstraat met 50 procent
Meer weten ? www.mauricepiket.nl
Maurice Piket: Uitbreiding wascapaciteit wasstraat met 50 procent
Kuzee heeft 1,5 jaar geleden een nieuwe Istobal wasstraat in gebruik genomen, waarbij al snel de technische wascapaciteit niet meer toereikend bleek voor de wasaantallen. Gevolg; regelmatig een (te) lange wachttijd. Kuzee heeft Maurice Piket Techniek gevraagd met een oplossing te komen voor dit probleem.
Maurice Piket: “Na inventarisatie bleek het een prima wasstraat, maar met deze aanpassingen kunnen ze gewoon meer wassingen aan.. We hebben ervoor gekozen om het inweek- en spoelproces te verbeteren om zo de wascapaciteit te vergroten. Hiervoor is een van de twee aanwezige wax/conserveringsbogen omgezet naar een volumeboog.” Hiervoor hebben we in de bestaande wasstraat extra componenten geplaatst zoals:
Inweekproces • Velgen inweek unit | Spoelproces • Volume boog • HD-meedraaide velgenfrees • Huidige HD-unit verplaatst en aangepast. |
De volumeboog spoelt de auto af en zorgt ervoor dat bijvoorbeeld grof vuil als zand en vogelpoep moeiteloos van de auto wordt verwijderd voordat deze de wasborstels ingaat. De volumeboog is uitgerust met 104 puntstraal nozzles. Op de volumeboog zijn tevens 3 led lampen geplaatst wat een mooi effect geeft met de stralen. |
De volumeboog wordt gevoed door middel van 2 zogenoemde centrifugaal pompen (Grundfoss middendruk pompen). Deze pompen verbruiken veel water en daarom hebben we een extra buffertank met een opvangvolume van 3 m3 geplaatst met een ‘gereguleerde leegloop’ in de technische ruimte. Dit laatste betekent dat we de vlotterbeweging tellen en indien deze te laag is dan wordt het opvangwater in de buffertank opnieuw in de recycling-circulatie gestuurd en dus ververst. |
Velgen inweek: op het moment dat de autoband over de sensor rijdt nevelt de Velgen-unit het wiel in met een velgenreiniger |
Werkzaamheden aan de buffertank |
Hoge druk velgen, roterende nozzles, bewegen met de velg mee. |
Dit is een aparte besturingskast. Hierin worden de door ons toegevoegde onderdelen bestuurd. |